Első helyezést értünk el az egyik legrangosabb nemzetközi versenyen, a German Design Awardon márkaidentitás kategóriában, a Liszt Ferenc Kamarazenekar "zenevezérelt dinamikus" arculatának megtervezésével.
Az idén 10 éves German Design Award a közel 70 éves múltra visszatekintő Német Formatervezési Tanács nemzetközi díja, ahol évente értékelik a termék- és kommunikációs design területéről érkező, magas színvonalú megoldásokat a világ minden tájáról, amelyek valamilyen szempontból forradalmi újításnak számítanak a formatervezés világában. A díjat három fő kategóriában – kiváló termék-design, kiváló kommunikációs design és kiváló építészet – osztják ki. A German Design Award zsűrije az üzlet, az oktatás, a tudomány, valamint a formatervezés területeiről érkezett nemzetközileg elismert designszakértőkből áll.
A 2022-es verseny kommunikációs design megoldásai között márkaidentitás alkategóriában versenyzett ügynökségünk nevezése, amelyben a Liszt Ferenc Kamarazenekar innovatív, zenevezérelt, dinamikus arculatát mutattuk be. Pályamunkánk a zsűri értékelése alapján kategóriagyőzelmet érdemelt.
Az arculat zenevezéreltsége abban áll, hogy a zenekar új logója lényegében nem más, mint egy újra gondolt kottarendszer. A logóval Bartók Divertimentójának első ütemeit tettük láthatóvá, egy alternatív zenei nyelv kialakításával. Dinamikus azért, mert ezzel a notációs módszerrel bármely zenemű vizualizálható, aminek köszönhetően elvben végtelen számú grafikai jel hozható létre, amelyek bár minden zenedarab esetében mások, mégis egységes vizualitást hordoznak és a márkaarculat egészéhez kapcsolódnak.
„A dinamikus arculatok nem egy megváltoztathatatlan és sérthetetlen logóra épülnek, hanem minden esetben a szerkesztési elvekben, az alapstruktúrában, a körvonalakban megnyilvánuló olyan megoldásokra, amelyek lehetővé teszik a beazonosíthatóságot, mint a klasszikus logók, de ezekkel a megoldásokkal számos vagy akár végtelen számú egyenértékű jel generálható” – mondta Simon Attila, a Brand Bar kreatív igazgatója. „Nagy öröm számunkra, hogy a nemzetközi színtér egyik legkiemelkedőbb design versenyén ismerték el ezt az újító, különleges arculatot, amely komoly csapatmunka eredményeként született meg zenészek és grafikusok szoros együttműködésében. Büszkék vagyunk rá, hogy egy ilyen volumenű projektben vehettünk részt, és hozzájárulhattunk a komolyzenei piac meghatározó szereplőjének márkaépítéséhez” – tette hozzá.
Az LFKZ új arculata már két hazai design versenyen is szépen szerepelt, az Aranypengén és az RGB-n is ezüst minősítést szerzett.
A teljes arculati keretrendszer megújítása integrált marketing- és kommunikációs stratégia alapján történt és ebben a FleishmanHillard Café ügynökséggel és a Stratlog tanácsadó céggel dolgoztunk együtt.
Csapatunk:
Kreatív igazgató: Simon Attila
Társ kreatív igazgató: Halász Gyula
Art Director: Herbszt Laszlo
Zenei tanácsadó: Dániel Zelenák
Senior tervezőgrafikus: Bianka Földi
Project manager: Kata Fodor, Boglárka Izsáki